Πώς να γράψετε ένα πρόγραμμα Apple II BASIC στο πρόγραμμα περιήγησής σας

Θέλατε ποτέ να προγραμματίσετε έναν vintage υπολογιστή; Εάν χρησιμοποιείτε τη γλώσσα προγραμματισμού BASIC και εκτελέσετε μια προσομοίωση του θρυλικού Apple II στο πρόγραμμα περιήγησής σας, είναι εύκολο! Θα έχετε μια εξαιρετική ιδέα πώς ήταν ο προγραμματισμός στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Φυσικά, αν έχετε ένα πραγματικό Apple II, μπορείτε επίσης να το ακολουθήσετε. Διαφορετικά, θα χρησιμοποιήσουμε έναν εύχρηστο εξομοιωτή Apple II που ονομάζεται Μήλο ][js created by Will Scullin. We’ll cover the basics of BASIC and run two simple programs.

Why the Apple II Was So Important

Introduced in 1977, the Apple II was launched as part of a class of small, inexpensive computers made possible by microprocessor technology. These personal computers allowed people to own and operate their own machines with relative ease. Prior to this, most computers were expensive and only owned (or shared) by large organizations.

The Apple II stood out because of its low cost and color graphics. It also had seven internal expansion slots that worked with the world’s least expensive floppy disk system at that time, the Disk II. Apple co-founder, Steve Wozniak’s, wizardry with circuit design allowed all these features to fit into a small desktop machine with a lightweight plastic case.

The Apple II was a stunning breakout success for Apple. Over the course of its approximate 16-year lifespan (it was discontinued in 1993), the Apple II platform hosted seven versions of Wozniak’s original computer design. A typical Apple II computer came equipped with 48 or 64 KB of RAM, and a 1.022 MHz 6502 CPU. You could program every model in BASIC.

The Basics of BASIC

From the late 1970s through the early ’80s, most personal computers included a programming language known as BASIC, an acronym for Beginners’ All-purpose Symbolic Instruction Code. BASIC emerged in 1964 on the Dartmouth College Time Sharing System. It quickly became a popular educational tool for computer science due to its ease of use.

The Apple II shipped with two major versions of BASIC over the years: Wozniak’s Integer BASIC, and Applesoft. Microsoft created Applesoft long before it became famous for Windows.

  Πώς να ενσωματώσετε μια φόρμα Google σε ένα ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

For this article, we used Applesoft BASIC.

Some Syntax Tips

Every BASIC program on the Apple II is composed of lines of code. Each line has a number, and when a program is RUN, the computer executes each line in numerical order from least to greatest. Each line is entered into computer memory by hitting the Return key.

These three fundamental BASIC commands will always come in handy.

At any time while programming, you can see the contents of your program by typing the LIST command.
To start a new program (erasing the current program from memory), type NEW.
To clear the screen, type HOME.

If you make a mistake while typing in the program, the Apple II will return a “SYNTAX ERROR” upon running the program, and it will include a line number where the error occurred. Simply re-type the offending line, double-checking for possible typos.

Got it? Let’s get started.

Your First Program

First, we’re going to write a very simple program that counts upward forever. It’s a quick way to test if BASIC is working properly on any system.

If you have a real Apple II, power it up. Make sure you use a machine with Applesoft in ROM, such as the Apple II Plus or later, or an original Apple II with the proper language card.

If you’re following along without a real Apple II, open a new browser window to the Apple ][js emulator. Apple ][js uses JavaScript to simulate the circuitry of a real Apple II in software. Basically, you’ll be running an entire Apple II system in a web browser (it works best in Google Chrome).

When you first load the emulator (or boot an Apple II without a floppy disk system), you see a screen like the one shown below.

Press or click “Reset.”

Press

You hear a beep, and then see a “]” προτροπή με έναν δρομέα που αναβοσβήνει.

Ένα Apple II

Στην προτροπή, πληκτρολογήστε τα ακόλουθα και πατήστε Enter (ή Return) στο τέλος κάθε γραμμής:

10 X=X+1
20 PRINT X
30 GOTO 10

Εάν κάνετε λάθος, απλώς χρησιμοποιήστε το πλήκτρο αριστερού βέλους στο πληκτρολόγιό σας για να μετακινήσετε τον κέρσορα προς τα πίσω και να κάνετε διορθώσεις. Οι νέοι χαρακτήρες που πληκτρολογείτε θα αντικαταστήσουν τους παλιούς. Μπορείτε επίσης να πληκτρολογήσετε ξανά ολόκληρη τη γραμμή.

  Τι σημαίνει «YMMV» και πώς το χρησιμοποιείτε;

Κάθε φορά που πληκτρολογείτε μια γραμμή κώδικα με έναν συγκεκριμένο αριθμό γραμμής, το BASIC αντικαθιστά ό,τι ήταν προηγουμένως αποθηκευμένο σε αυτόν τον αριθμό γραμμής με τη νέα είσοδο.

ο

Όταν χρησιμοποιείτε το BASIC σε ένα παλαιότερο σύστημα, όπως το Apple II, είναι σύνηθες να αριθμείτε τις γραμμές σε πολλαπλάσια του 10. Αυτό σας δίνει χώρο για να προσθέσετε νέες γραμμές κώδικα μεταξύ τους αργότερα, εάν είναι απαραίτητο.

Στη συνέχεια, πληκτρολογήστε LIST και, στη συνέχεια, πατήστε Enter (ή Return) για να δείτε μια λίστα του προγράμματός σας.

ο

Εάν καταλήξετε κατά λάθος με γραμμές που δεν χρειάζεστε (για παράδειγμα, εάν πληκτρολογήσατε 32 αντί για 30), απλώς πληκτρολογήστε τον αριθμό γραμμής και πατήστε Enter (ή Return) για να τον διαγράψετε.

Εάν όλα φαίνονται εντάξει, ήρθε η ώρα να εκτελέσετε το πρόγραμμά σας. Πληκτρολογήστε RUN στη γραμμή εντολών ]και, στη συνέχεια, πατήστε Enter (Επιστροφή).

Το πρόγραμμα μετράει προς τα πάνω κατά ένα για πάντα και εκτυπώνει κάθε αριθμό σε μια νέα γραμμή στο κάτω μέρος της οθόνης.

Για να σταματήσετε το πρόγραμμα, πατήστε Ctrl+C. Αυτό θα σπάσει το πρόγραμμα, διακόπτοντας την εκτέλεσή του.

ΕΝΑ

Λοιπόν, πώς λειτουργεί αυτό το πρόγραμμα; Ας το αναλύσουμε γραμμή προς γραμμή:

10 X=X+1
20 PRINT X
30 GOTO 10

Γραμμή 10: Εδώ, λέμε στο πρόγραμμα ότι μια μεταβλητή με το όνομα “X” είναι ίση με τον εαυτό της συν ένα. Στην αρχή του προγράμματος, το “Χ” ισούται με μηδέν. Έτσι, στο πρώτο πέρασμά του, το πρόγραμμα προσθέτει ένα στο μηδέν, με αποτέλεσμα ένα.
Γραμμή 20: Το πρόγραμμα θα χρησιμοποιήσει την εντολή PRINT για να εμφανίσει τα περιεχόμενα της μεταβλητής «X» στην οθόνη.
Γραμμή 30: Χρησιμοποιούμε την εντολή GOTO για να στείλουμε το πρόγραμμα πίσω στη γραμμή 10 σε βρόχο. Η τιμή της μεταβλητής “X” (τώρα προσαυξημένη κατά ένα) τροφοδοτείται ξανά στη γραμμή 10. Στη συνέχεια, το πρόγραμμα επαναλαμβάνει αυτή τη διαδικασία για πάντα, μετρώντας προς τα πάνω κατά ένα και στη συνέχεια εκτυπώνει το αποτέλεσμα σε κάθε βρόχο.

Ένα απλό πρόγραμμα εισαγωγής

Τώρα που πήρατε μια γεύση από την πληκτρολόγηση, την καταχώριση, την εκτέλεση και τη διακοπή ενός προγράμματος, ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα που μπορεί να κάνει κάτι με τα δεδομένα που του δίνετε.

Πρώτα, πληκτρολογήστε NEW και πατήστε Enter (Επιστροφή). Αυτό διαγράφει το τελευταίο μας πρόγραμμα από τη μνήμη, ώστε να ξεκινήσουμε από την αρχή.

  Πώς να χρησιμοποιήσετε το Picture-in-Picture στο iPhone

Πληκτρολογήστε την ακόλουθη γραμμή προς γραμμή και, στη συνέχεια, πατήστε Enter (Επιστροφή) στο τέλος κάθε:

10 PRINT "WHAT IS YOUR NAME?"
20 INPUT N$
30 PRINT "HELLO, ";N$

Όταν τελειώσετε, ΑΝΑΘΕΣΗ του προγράμματος για να ελέγξετε ξανά ότι το πληκτρολογήσατε σωστά.

Στη συνέχεια πληκτρολογήστε RUN και πατήστε Enter (Επιστροφή) για να το εκτελέσετε. Το πρόγραμμα θα σας ζητήσει στοιχεία με ένα ερωτηματικό ( ? ). Πληκτρολογήστε το όνομά σας και πατήστε Enter (Επιστροφή) για να απαντήσετε στην ερώτηση.

Σαν κάποιο είδος απόκρυφης σκοτεινής μαγείας, το πρόγραμμα ήξερε το όνομά σας και σας μίλησε! Πώς λειτούργησε; Ας ρίξουμε μια ματιά σε κάθε γραμμή:

10 PRINT "WHAT IS YOUR NAME?"
20 INPUT N$
30 PRINT "HELLO, ";N$

Γραμμή 10: Το πρόγραμμα εμφάνισε μια γραμμή κειμένου στην οθόνη. Κάθε γραμμή κειμένου που θέλετε να ΕΚΤΥΠΩΣΕΤΕ πρέπει να είναι σε εισαγωγικά.
Γραμμή 20: Το πρόγραμμα ζητά INPUT από εσάς και αποθηκεύει το αποτέλεσμα σε μια μεταβλητή που ονομάζεται N$. Το σύμβολο του δολαρίου είναι συντομογραφία του “string”. Κάθε μεταβλητή που περιλαμβάνει γράμματα πρέπει να είναι μεταβλητή τύπου συμβολοσειράς.
Γραμμή 30: Το πρόγραμμα εμφανίζει Hello, ακολουθούμενο από κόμμα και κενό διάστημα και στη συνέχεια εκτύπωσε τα περιεχόμενα της μεταβλητής N$. Το ερωτηματικό είπε στο πρόγραμμα να εκτυπώσει N$ στην ίδια γραμμή χωρίς να εισάγει αλλαγή γραμμής.

Ξύσιμο της Επιφάνειας

Μια απεικόνιση ανθρώπων που χρησιμοποιούν υπολογιστές Apple II από το

Τώρα που πήρατε μια γεύση από το BASIC στο Apple II, μπορείτε να πείτε σε όλους τους φίλους σας ότι έχετε προγραμματίσει έναν vintage υπολογιστή! Στην πραγματικότητα, μπορείς να πεις κιόλας Ο Steve Wozniak στο Twitter.

Αν θέλετε να βουτήξετε περαιτέρω στο Applesoft BASIC, σας προτείνουμε αυτό το υπέροχο διαδικτυακό σεμινάριο από τον Yuri Yakimenko. Μπαίνει σε πολύ περισσότερες λεπτομέρειες από ό,τι έχουμε εδώ. Υπάρχει και αυτό εύχρηστη γρήγορη αναφορά των εντολών της Applesoft BASIC.

Μια πλήρης σάρωση του Εγχειρίδιο βασικού προγραμματισμού Apple II από το 1978 είναι επίσης διαθέσιμο. Αναλύεται λεπτομερώς πώς να αποθηκεύσετε και να φορτώσετε τα προγράμματά σας.

Χιλιάδες καταπληκτικά παιχνίδια και εφαρμογές έχουν προγραμματιστεί στην Applesoft τα τελευταία 42 χρόνια, επομένως ο ουρανός είναι το όριο του τι μπορείτε να κάνετε με αυτό. (Στην πραγματικότητα, η ποσότητα μνήμης RAM στο μηχάνημά σας είναι το όριο, αλλά αυτό είναι πολύ λιγότερο ποιητικό.)

Για όλους εσάς τους βετεράνους της Apple II εκεί έξω, θα θέλαμε να ακούσουμε τις ιστορίες σας σχετικά με τη χρήση του BASIC στα σχόλια. Καλό προγραμματισμό!